ေရေျမသဘာ၀ သဘာ၀ သယံဇာတ ေပါမ်ားၾကြယ္သျခင္း၊လမ္းပန္းဆက္သြယ္မႈလြယ္ကူေခ်ာေမြ႕ ျခင္း၊ ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈျမန္ဆန္သြက္လက္ျခင္းတုိ႕သည္ျပည္သူမ်ားလူမႈစီးပြား ဖံြ႕ၿဖဳိးတုိးတက္ေရးအတြက္ အေျခခံလုိအပ္ ခ်က္မ်ားျဖစ္သည္။
ျမန္မာနုိင္ငံတြင္ ပထ၀ီ၀င္အေနအထားအရျမစ္ေခ်ာင္း၊ ေတာင္တန္း၊ခ်ဳိင့္၀ွမ္း ၊လွ်ဳိေျမာင္မ်ား၊ျမစ္၀ွမ္း လြင္ျပင္ နွင့္ကုန္းျမင့္ေဒသမ်ားေရာျပြန္ တည္ရွိေနသည္။ယခုအခါနုိင္ငံေတာ္အစုိးရႏွင့္ တုိင္းရင္းသားျပည္သူတုိ႕၏ စြမ္းပကားျဖင့္ သဘာ၀ အတားအဆီးမ်ားကို တည္ေဆာက္နိင္သျဖင့္ ေဒသတစ္ခုနွင့္တစ္ခုလြယ္ကူစြာ ဆက္သြယ္ သြားလာနုိင္ျပီးေဒသဖံြ႕မႈ အက်ဳိးျပဳလ်က္ရွိသည္။
နုိင္ငံေတာ္၌ လူမႈစီးပြား ဖြံ႕ျဖဳိးတုိးတက္လာမႈနွင့္အတူုကုန္စည္ စီးဆင္းမႈမ်ားျပားလာကာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္စီးေရလညး္ တုိးတက္မ်ားျပားလာသည္။ လူဦးေရတုိးတက္လာျခင္းနွင့္လမ္းခရီးတစ္ေလွ်ာက္ ရွိၿမဳိ႕ရြာ မ်ားဖြံၿဖိဳးလာျခင္းတုိ႕ေၾကာင့္ လမ္း၊တံတားမ်ားကုိ ဆက္လက္ေဖာက္လုပ္တည္ေဆာက္လ်က္ရွိရာ ရန္ကုန္-မႏၱ ေလးအျမန္ လမ္းမႀကီးသည္တစ္ခုအပါအ၀င္ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္-မႏၱေလးရွစ္လမ္းသြားအျမန္လမ္းမၾကီးသည္ ၃၅၂ မုိင္ ေက်ာ္ရွည္လ်ားၿပီးလမ္းတစ္ေလွ်ာက္၌ တံတားအစင္းေပါင္း ငါးရာေက်ာ္ပါရွိမည္ျဖစ္သည္။အဆုိပါလမ္းမႀကီး ေဖာက္လုပ္ျပီးစီးပါက ရန္ကုန္-ေနျပည္ေေတာ္-မႏၱေလးတုိ႕အၾကား သတ္မွတ္ မျမန္ႏႈန္းျဖင့္ ေမာင္းနွင္ခ်ိန္ ရွစ္နာရီခန္႕သာၾကာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ထုိ႕အျပင္ ဧရာ၀တီ ျဖစ္၀ကၽြန္းေပၚေဒသ လမ္းကြန္ရက္ ဖံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ စိမံကိန္းကိုလည္း အေကာင္ အထည္ေဖာ္လ်က္ရိွရာမအူပင္-ေရလဲကေလး -ေရႊေတာင္ေမွာ္-က်ဳိက္ပိ-ေမာ္လၿမိဳင္ကၽြန္းလမ္း၊ ေမာ္လၿမိင္ကၽြန္း-လႈိင္းဘုန္း-သစ္ပုတ္-ကြင္းေပါက္ -ျပင္စလူလမ္း၊ လပြတၱာ-သဃၤန္းၾကီး-ျပင္စလူလမ္း၊လပြတၱာ-သုံးခြ-အုတ္တြင္း-ထိပ္စြန္းလမ္းနွင့္ ဘုိးကေလး-ႀကိမ္ေခ်ာင္း-ကဒုံကနိလမ္းတုိ႕ပါ၀င္သည္။
ယေန႕အခ်ိန္အခါတြင္ သက္ဆုိင္ရာ၀န္ႀကီးဌာန၊ ေဒသဆုိင္ရာအဖြဲ႕အစည္းမ်ားနွင့္ကာယဥာဏလုပ္သား မ်ား၏ၾကဳိးပမ္းမႈစြမ္းအားျဖင့္ လမ္း၊တံတားေပါင္းမ်ားစြာကုိ ေဖာက္လုပ္တည္ေဆာက္ေပးလ်က္ရွိရာ လမ္းကြန္ရက္မ်ား ဖြံ႕ၿဖဳိးတုိးတက္လာမႈနွင့္အတူခရီးသြားလာမႈႏွင့္ကုန္စည္စီးဆင္းမႈျမန္ဆန္သြက္လက္လာ ျပီး ျပည္သူမ်ား၏ လူမႈစီးပြားမ်ား ပုိမုိဖြံံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္လာမည္ျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာနုိင္ငံတြင္ ပထ၀ီ၀င္အေနအထားအရျမစ္ေခ်ာင္း၊ ေတာင္တန္း၊ခ်ဳိင့္၀ွမ္း ၊လွ်ဳိေျမာင္မ်ား၊ျမစ္၀ွမ္း လြင္ျပင္ နွင့္ကုန္းျမင့္ေဒသမ်ားေရာျပြန္ တည္ရွိေနသည္။ယခုအခါနုိင္ငံေတာ္အစုိးရႏွင့္ တုိင္းရင္းသားျပည္သူတုိ႕၏ စြမ္းပကားျဖင့္ သဘာ၀ အတားအဆီးမ်ားကို တည္ေဆာက္နိင္သျဖင့္ ေဒသတစ္ခုနွင့္တစ္ခုလြယ္ကူစြာ ဆက္သြယ္ သြားလာနုိင္ျပီးေဒသဖံြ႕မႈ အက်ဳိးျပဳလ်က္ရွိသည္။
နုိင္ငံေတာ္၌ လူမႈစီးပြား ဖြံ႕ျဖဳိးတုိးတက္လာမႈနွင့္အတူုကုန္စည္ စီးဆင္းမႈမ်ားျပားလာကာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္စီးေရလညး္ တုိးတက္မ်ားျပားလာသည္။ လူဦးေရတုိးတက္လာျခင္းနွင့္လမ္းခရီးတစ္ေလွ်ာက္ ရွိၿမဳိ႕ရြာ မ်ားဖြံၿဖိဳးလာျခင္းတုိ႕ေၾကာင့္ လမ္း၊တံတားမ်ားကုိ ဆက္လက္ေဖာက္လုပ္တည္ေဆာက္လ်က္ရွိရာ ရန္ကုန္-မႏၱ ေလးအျမန္ လမ္းမႀကီးသည္တစ္ခုအပါအ၀င္ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္-မႏၱေလးရွစ္လမ္းသြားအျမန္လမ္းမၾကီးသည္ ၃၅၂ မုိင္ ေက်ာ္ရွည္လ်ားၿပီးလမ္းတစ္ေလွ်ာက္၌ တံတားအစင္းေပါင္း ငါးရာေက်ာ္ပါရွိမည္ျဖစ္သည္။အဆုိပါလမ္းမႀကီး ေဖာက္လုပ္ျပီးစီးပါက ရန္ကုန္-ေနျပည္ေေတာ္-မႏၱေလးတုိ႕အၾကား သတ္မွတ္ မျမန္ႏႈန္းျဖင့္ ေမာင္းနွင္ခ်ိန္ ရွစ္နာရီခန္႕သာၾကာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ထုိ႕အျပင္ ဧရာ၀တီ ျဖစ္၀ကၽြန္းေပၚေဒသ လမ္းကြန္ရက္ ဖံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ စိမံကိန္းကိုလည္း အေကာင္ အထည္ေဖာ္လ်က္ရိွရာမအူပင္-ေရလဲကေလး -ေရႊေတာင္ေမွာ္-က်ဳိက္ပိ-ေမာ္လၿမိဳင္ကၽြန္းလမ္း၊ ေမာ္လၿမိင္ကၽြန္း-လႈိင္းဘုန္း-သစ္ပုတ္-ကြင္းေပါက္ -ျပင္စလူလမ္း၊ လပြတၱာ-သဃၤန္းၾကီး-ျပင္စလူလမ္း၊လပြတၱာ-သုံးခြ-အုတ္တြင္း-ထိပ္စြန္းလမ္းနွင့္ ဘုိးကေလး-ႀကိမ္ေခ်ာင္း-ကဒုံကနိလမ္းတုိ႕ပါ၀င္သည္။
ယေန႕အခ်ိန္အခါတြင္ သက္ဆုိင္ရာ၀န္ႀကီးဌာန၊ ေဒသဆုိင္ရာအဖြဲ႕အစည္းမ်ားနွင့္ကာယဥာဏလုပ္သား မ်ား၏ၾကဳိးပမ္းမႈစြမ္းအားျဖင့္ လမ္း၊တံတားေပါင္းမ်ားစြာကုိ ေဖာက္လုပ္တည္ေဆာက္ေပးလ်က္ရွိရာ လမ္းကြန္ရက္မ်ား ဖြံ႕ၿဖဳိးတုိးတက္လာမႈနွင့္အတူခရီးသြားလာမႈႏွင့္ကုန္စည္စီးဆင္းမႈျမန္ဆန္သြက္လက္လာ ျပီး ျပည္သူမ်ား၏ လူမႈစီးပြားမ်ား ပုိမုိဖြံံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္လာမည္ျဖစ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment