Monday, August 4, 2008

ကုန္စည္စီးဆင္းမႈႏွင့္ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ အက်ိဳးျပဳမည့္ သီေပါၿမိဳ႕နယ္မွ ဒု႒၀တီျမစ္ကူးတံတားႀကီး

မႏၱေလး-လားရိႈး-မူဆယ္သြား ျပည္ေထာင္စု ကားလမ္းမႀကီးေပၚတြင္ သီေပါၿမိဳ႕တည္ရွိပါသည္။ သီေပါၿမိဳ႕၌ ဒု႒၀တီျမစ္က အေရွ႕ေျမာက္ဘက္ႏွင့္ ေတာင္ဘက္တို႕မွ ၀န္းရံေကြ႕၀ိုက္စီးဆင္းေနသည္။ လားရိႈး၊မူဆယ္ဘက္ႏွင့္ ရွမ္းျပည္နယ္(ေတာင္ပိုင္း)ဘက္သို႕ သြားလိုလွ်င္ ဒု႒၀တီျမစ္ကို ျဖတ္ကူး၍ သြားရသည္။ ထို႕အတြက္လိုအပ္ေသာ ဒု႒၀တီျမစ္ကူး ေဘလီတံတား အမ်ိဳးအစားကို ၁၉၄၆ ခုႏွစ္တြင္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ တံတားေဆာက္လုပ္၍ အသံုးျပဳလာခဲ့စဥ္ ႏွစ္၄၀ခန္႕အၾကာ ၁၁-၁၀-၈၆ ရက္ေန႕တြင္ ဒု႒၀တီျမစ္ေရႀကီးစဥ္ ၄င္းတံတားႀကီး ေရထဲေမ်ာပါးသြားခဲ့သည္။ အလယ္အုတ္ဘုတ္တိုင္ႀကီး ႏွစ္ခုသာက်န္ရစ္သည္။ ၂၉-၁၀-၈၆ရက္ေန႕တြင္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမွ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ၿပီးစီးခဲ့သည္။ အရွည္ေပ ၄၇၀၊ အက်ယ္၁၂ေပရွိၿပီး ခံႏိုင္၀န္အားမွ တန္၃၀ျဖစ္သည္။
၁၉၈၈ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွ စ၍ဖြင့္လွစ္လိုက္ေသာ ေစ်းကြက္စီးပြားေရး စနစ္အရ ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈမ်ား ျမန္ဆန္သြက္လက္လာသည္။ လမ္းတံတား ဆက္သြယ္မႈမ်ား အေရးပါလာသည္။ တရုတ္ျပည္သူ႕ သမၼတႏိုင္ငံမွ ကုန္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ျမန္မာ့ထြက္ကုန္ မ်ိဳးစံုတို႕ကို သယ္ေဆာင္၍ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ိဳးစံုတို႕သည္ ၄င္းတံတားေပၚမွ အခ်ိန္ျပည့္အစုန္အဆန္ ျဖတ္သန္းေမာင္းႏွင္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုအခါ ၀န္၃၀ခံႏိုင္၀န္အားႏွင့္ မမွ်တေတာ့ေခ် ။ မၾကာခဏတံတားပ်က္စီးတတ္၍ အေသးစားျပင္ဆင္မႈမ်ားကို ျပဳလုပ္ကာ အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည္။ ထို႕အျပင္ ၂၀၀၈ခုႏွစ္ေဖေဖာ္၀ါရီလဆန္းမွ စ၍တန္၃၀ထက္ပိုေသာ အတက္ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို သီေပါၿမိဳႈ႕အ၀င္ ေအးရွားေ၀ါလ္တိုးဂိတ္တြင္ လည္းေကာင္း၊ တန္၃၀ထက္ပိုေသာအဆင္းကုန္ ပစၥည္းမ်ားကို စင့္အင္တံတား၏ ဟိုဘက္လားရိႈးၿမိဳ႕နယ္တြင္ လည္းေကာင္း တဲ့ေျပာင္းေစခဲ့သည္။ ထိုတဲ့ေျပာင္းသယ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ အတက္ကုန္မ်ားကို စင့္အင္တံတားအေက်ာ္ႏွင့္ အ ဆင္းကုန္မ်ားကို သီေပါ ဒု႒၀တီျမစ္ကူး အလြန္တိုးဂိတ္တို႕တြင္ အသီးသီးျပန္လည္တင္ေဆာင္ ေမာင္ႏွင္းသြားလာခဲ့ၾကရသည္။
ထိုကဲ့သို႕ေသာ အေျခေနမွေန၍ ပိုမိုအဆင္ေျပေတာ့မည့္ သီေပါ ဒု႒၀တီျမစ္ကူတံတားသစ္ႀကီးကို
၂၀၀၈ခုႏွစ္ေမလ၂ရက္ေန႕မွ စတင္ေဆာက္လုပ္ေနၿပီျဖစ္သည္။ ေအးရွားေ၀ါ ကုမၸဏီလီမိတက္ သံကူကြန္ကရစ္တံတား ေဆာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္း (မႏၱေလး-လားရိႈး)မွ တာ၀န္ယူ တည္ေဆာက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ေပအရွည္၅၆၉ေပႏွင့္ အက်ယ္၃၈ေပ (ေဘးႏွစ္ဖက္ လူသြားလမ္းပါ တံတားႀကီး ) ျဖစ္သည္။ တင္ႏိုင္အား ကုန္အေလးခ်ိန္ တန္၆၀ျဖစ္ၿပီး သံကူကြန္ကရစ္ဘုတ္တိုင္အုတ္ျမစ္ သံမဏိသံေပါင္တံတားႀကီး ျဖစ္ေပသည္။ လက္ရွိအသံုးျပဳေနေသာ ေဘလီတံတား ႀကီး၏အေရွ႕ဘက္၌ တည္ရွိသည္။
ဤသီေပါဒု႒၀တီ ျမစ္ကူးတံတားသစ္ႀကီးကို ၂၀၁၀ျပည့္ႏွစ္တြင္ အၿပီးတည္ေဆာက္ဖြင့္လွစ္သြားႏိုင္ရန္ စီမံတည္ေဆာက္ေနေၾကာင္း ၊ အင္ဂ်င္နီယာပိုင္း လုပ္သားပိုင္းႏွင့္ စက္ယႏၱရားပိုင္းမ်ားျဖင့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း ၊ ယခုတံတားသစ္ႀကီးၿပီးစီးသြားပါက ရွမ္းျပည္နယ္(ေျမာက္ပိုင္း) ေဒသဆက္သြယ္မႈ လမ္းေၾကာင္းႏွင့္ ျမန္မာ-တရုတ္ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈအပိုင္းမ်ား၌ ပိုမိုလ်င္ျမန္သြက္လက္လာၿပီး ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အတြက္ပါ အက်ိဳးရွိလာမွာျဖစ္ေၾကာင္းျဖင့္ တံတားေဆာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္း တာ၀န္ခံ အင္ဂ်င္နီယာဦးျမင့္ေ၀က ရွင္းလင္းေျပာျပသည္။ သီေပါဒု႒၀တီ ျမစ္ကူတံတားသစ္ႀကီး တည္ေဆာက္ေနစဥ္ ျမစ္အေရွ႕ဘက္ ၿမိဳ႕ေဟာင္းႏွင့္ ျမစ္အေနာက္ဘက္ ေစ်းရပ္ေအာက္ပိုင္းတို႕တြင္ ယာယီေဗာတံတား ေဆာက္လုပ္၍ ကုန္တင္ယာဥ္ႀကီးမ်ား ယခုကဲ့သို႕ ကုန္ေျပာင္းကုန္ကဲ့စရာ မလိုေတာ့ဘဲ ၄င္းေဗာတံတားေပၚမွ ျဖတ္သန္းသြားလာႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။


No comments: